Weekendje San Juan del Sur - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Kelly Bas - WaarBenJij.nu Weekendje San Juan del Sur - Reisverslag uit Masaya, Nicaragua van Kelly Bas - WaarBenJij.nu

Weekendje San Juan del Sur

Door: Kelly Bas

Blijf op de hoogte en volg Kelly

12 Mei 2014 | Nicaragua, Masaya

Boekje, bikini, zonnebril op de neus en een borrel binnen handbereik. Dat zijn ongeveer de steekwoorden van afgelopen weekend. Vrijdagmiddag vertrok ik samen met Eva direct na stage richting San Juan del Sur. Deze kustplaats staat bekend om de uitstekende surfgolven en de gezellige avonden (en zondagen, sunday funday, maar daar niet heen geweest), dus ik had me voorbereid op een weekendje zon, zee, strand en zuipen ;)
Nu krijgen jullie natuurlijk meteen beelden van het RTL programma voor ogen, maar geen zorgen, ik ben braaf geweest.

Vrijdagmiddag rond 16.00 kwamen Eva en ik aan, hostel geregeld en daarna meteen een rondje door San Juan. Beetje jammer dat het bewolkt was, maar de temperatuur was nog altijd aangenaam dus we mochten niet klagen. Eerst onze dorst gelest met een iced coffee en een smoothie, waarbij ondertusen een spelletje 4-op-een-rij werd gedaan gezien dat toch op tafel stond. Jeugdsentiment.
Daarna natuurlijk door naar het strand om nog even pootje te baden (om tot aan je dijen zeiknat te worden door de hoge golven) en het bootje voor de kust te bekijken (lees: mega cruiseschip).
Een mooi zonsondergang zat er door de bewolking jammer genoeg niet in, dus maar terug naar het hostel voor een snelle douche alvorens wat te gaan eten.
In het hostel ontmoetten we vervolgens Jennifer, een alleen reizende meid uit Ierland. Bleek dat haar was aangeraden vanavond binnen te blijven, omdat het gevaarlijk was op straat. Na de redenatie dat dat voornamelijk is als je alleen bent, nodigden we haar dus uit met ons mee te gaan. Een hele gezellige avond gehad, die startte met een hamburger waar je U tegen kunt zeggen. Oneindig gat als ik ben daarna ook nog even een ijsje gehaald bij – volgens de Lonley Planet – de beste ijssalon van Nicaragua. Dat laat ik natuurlijk niet gaan en het was het inderdaad wel waard! Eindelijk weer eens chocolade-ijs zoals het hoort te zijn, het was de hemel in een bakje.
Na al dat eten moest er natuurlijk ook wat gedronken worden, dus we ploften neer bij The Black Whale, waar vanaf 22.00 life muziek speelde. Terwijl we daar zaten, kwam een man naar ons toe en vroeg ons of hij er normaal uitzag en of het niet leek dat hij wat bij zich had. Tot op dat moment was de man niet echt door ons opgemerkt, maar daarna waren we natuurlijk haviken. Wat een pukkel ben je als je dat vraagt zeg. Geen idee wat voor vent het nou was, maar hij zag op een gegeven moment wel in een telefoonheadset te praten die voor zover wij zagen, nergens aan aan was gesloten. Totáál niet verdacht! Hoe dan ook, de avond niet al te laat gemaakt en rond middernacht lagen we zeker wel in ons bedje.

Na een beroerde nacht – herrie op de gang, licht slapend en bewust van veel gedachten – rond half 8 op. Vandaag kwamen ook Britt, Emma en Corrine naar San Juan. Wij zouden echter alvast de shuttle van 10.00 naar playa Maderas nemen en zij die dan van 12.30.
Ontbijt gescoord op de mercado, inclusief een vies waterig mangosapje (zonde!). Daarna lunch ingeslagen, nog wat andere winkeltjes bekeken en naar Maderas vertrokken. Helaas pindakaas vandaag wéér bewolking, dus in mijn achterhoofd zei een stemmetje ‘wat doe ik hier in godsnaam’. Het was wel een mooi strandje, met veel rotsen en hoge golven. Twee keer het water ingeweest en als een klein meisje tegen golven opgesprongen. Het was nog een aardige workout eruit te komen, maar als je met de golven meeloopt kom je er wel. Ook nog een keer een halve duik gemaakt, gezien ik ineens werd overspoeld op mijn handdoek (waar ik de rest van de dag dus barweinig aan had).
Later kwamen de anderen inderdaad ook en ondanks dat het best ‘fris’ werd, bleven we tot de laatste shuttle van 17.00. Op de weg terug nog weer een hele lading aapjes gespot, wat stiekem niet meer zo heel bijzonder is.

Na een douche om ons zandvrij te maken, vervolgens pizza’s, rum en cola gehaald om weer zanderig te worden op het strand van San Juan del Sur zelf. Heel gezellig gezeten en zelfs nog een zandkasteeltje gebouwd, goed werk Britt ;)
Hierna was het tijd om eens een feestje te bouwen en volgens mij is dat dan ook aardig geslaagd. Na eerst de kat uit de boom te hebben gekeken vanaf onze kruk, uiteindelijk aan het tafeltje gaan staan om de heupjes los te gooien. Muziek werd afgestemd op de klanten en gezien dat voornamelijk Nica’s waren, kennen we inmiddels weer een flink aantal nieuwe spaanstalige hits (en hebben we gegierd om enkele Engelse; ) Na drankjes, dansjes en afwimpelmethodes die overduidelijk geen indruk maakten, sloot ergens rond 2.00 de tent. Na een ietwat slingerende wandeling en veel getetter over straat waren we in ieder geval om 2.30 weer in het hostel. Dat was even geleden!
Het bed ingerold en als een blok in slaap gevallen.

Zondagochtend werd ik rond 8.30 wakker en vroeg me af wat er met mijn stem gebeurd was. Het eerste half uur heb ik als een vent geklonken, maar gelukkig is dat weer hersteld.
Gezien we voor 11.00 uit moesten checken, de tassen meteen maar ingepakt en meegenomen toen we gingen ontbijten. Hierna nog 2 kleine uurtjes op het strand gelegen en een lading roze schelpjes verzameld. Plan is om van alle strandjes waar ik kom schelpen mee te nemen, zodat ik daar straks een leuk windlichtje mee kan maken. Van las Peñitas heb ik er helaas maar 1, dus momenteel heeft roze de macht :P Met de schelpjes en een lading zand in mn kleding en tas, uiteindelijk om 13.00 de bus gepakt om weer terug te keren naar Masaya. Wat mij betreft ging het weekend weer veels te snel!

Nog maar 4 weekjes stage (tot 5-6) en dan zit dat er ook alweer op. Voor 8 juni moeten alle opdrachten van school zijn ingeleverd, maar mijn eigen planning heeft dit op 30-5 staan, zodat ik eventuele feedback nog kan verwerken voor de grote trektrocht.
De komende drie weken dus even de tandjes op elkaar en doorzetten om alles af te ronden en dan maar hopen dat we 11 juli het diploma in ontvangst mogen nemen. Benieuwd wat voor avonturen we daarna gaan beleven, maar voor nu geniet ik nog van mijn tijd hier.

Liefs Kelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Masaya

Kelly

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 11021

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 27 Juni 2014

Nicaragua

Landen bezocht: